onsdag 19. desember 2012

Julebakst!



Nå har jeg laget mannens og barnas favoritt julesnop, så da var det påtide å lage min favoritt julekake -Brunepinner!


I håp at vi er flere som elsker denne julekaken, deler jeg oppskriften med dere:

200g sukker

200g smør
1 eggeplomme
1 ss lys sirup
1/2 ts kanel
1 ts vaniljesukker
1 ts natron
300g hvetemel

Pynt:
egg til pensling
sukker
hakkende mandler

Bland sukker og smeltet smør godt.
Tilsett resten.
Elt deigen og del den opp i 5-6 emner.
Trill tynne lange pølser og trykk dem ut på bakepapiret. 
Pensle med egg og strø sukker og mandler over.

Stekes på 175C midt i ovnen i 10-12min

Deles opp med en pizza skjærer mens den enda er varm.



Husk å nyt den med en god kopp kaffe og skuldrene senket -blunk blunk-



Ha en fortsatt fin kveld alle sammen!

Juleklemmer fra 
kakemomsen i
-Villa Oss-



4 kommentarer:

  1. Flink du er, vet ikke om jeg har smakt slike, er ikke så veldig glad i sånn type kaffebrød, men kan jo hend jeg har blitt overrasket:D

    SvarSlett
  2. Dette er en av de beste julekakene jeg hvet om :-)
    Men jeg har aldrig laget dem selv. Skal prøve det for første gang i år.
    Så tvi tvi for at det går i boks.
    Ønsker deg en fortsatt god førjulstid i innspurten.

    Klem Anita

    SvarSlett
  3. Sånne har jeg ikke smakt på mange år. Min ekssvigermor på nordvestlandet pleide å lage sånne. De er jo knallgode. Kanskje jeg må prøve meg. Jeg er ikke så veldig god til å bake, men... D

    SvarSlett

  4. Hei!

    Bloggen din har fanget vår oppmerksomhet på grunn av kvaliteten av oppskriftene. Vi ville bli glade hvis du ønsker å bli med i Alleoppskrifter.no, slik at vi kunne koble til den.

    Alleoppskrifter er en søkemotor som samler de beste norske matlaging nettsteder og blogger fra Internett. Flere hundre blogger er allerede registrert her og dra nytte av den trafikken vi sender til sine nettsteder.

    For å bli med Alleoppskrifter, bare gå til http://www.alleoppskrifter.no/ga-med-i-matbloggtoppen

    Ha en fin dag!

    Vennlig hilsen,
    Elin
    Alleoppskrifter.no

    SvarSlett

Tusen takk for at du ønsker å legge igjen noen ord! Sånt gjør med glad :) En fin-fin dag ønskes deg!